Hur du genomför en retur beror på om produkten skickats från Stadium Outlet eller någon av våra Partners. Är du osäker framgår detta i din orderbekräftelse.

Retur Stadium Outlet

Du registrerar enkelt och smidigt din retur här:

Registrera retur

Innan du slutför registreringen får du välja om du vill genomföra returen i butik (kostnadsfritt), till vårt lager (49 kr) eller få returen upphämtad hemma (119 kr).

Retur i butik

Om du har lagt en beställning via webbshopen och önskar göra ett byte i butik så registrerar du en retur via knappen nedan och väljer sedan att göra returen i butik.

Vänligen notera att personalen kommer göra en retur på din befintliga produkt och därefter hjälpa dig att köpa en ny produkt. Om du vill byta till annan produkt direkt i butiken behöver du betala för den nya produkten. Skulle inte produkten finnas i butiken behöver du lägga en ny beställning via webbshopen, även detta kan personalen hjälpa dig med om så önskas.

Återbetalning av den returnerade produkten sker med samma betalsätt, och till samma konto, som du betalade med. Pengarna återbetalas inom 1-5 bankdagar från det att returen genomförs. Om du har valt faktura som betalsätt men ännu inte betalat den, kommer fakturan att makuleras. Om du har valt faktura som betalsätt och returnerar en delmängd av ordern kommer fakturan justeras till korrekt belopp.

Att bytet behandlas som en retur och ett nyköp är en åtgärd för att motverka penningtvätt, i enlighet med Svensk Handels penningtvättsbestämmelser.

Öppet köp
Stadium Outlet har 30 dagars öppet köp med undantag för köp gjorda fr.o.m den 13/11 då man har öppet köp t.o.m den 14/1-2024. Presentkort och förädlade produkter såsom monterade skidor/snowboards kan inte returneras, varken i butik eller till vårt lager. Produkt som returneras ska vara oanvänd och i eventuell originalkartong samt med etiketter kvar.

Återbetalning
Vid retur gör vi alltid återbetalningen till samma betalsätt som använts vid beställningstillfället, med undantag för Swish vid retur i butik då en återbetalning istället sker till bankkort. Du som har betalt din faktura men ändå ångrat ditt köp har ett tillgodobelopp hos Walley (tidigare Collector Bank) som i sin tur betalas ut nästkommande arbetsdag från returtillfället. Om du ångrat ditt köp innan fakturans förfallodatum kommer istället en justering av din faktura göras. Vid en delkreditering skickas det en uppdaterad faktura till dig. För frågor gällande denna hantering kontakta gärna stadium@walley.se eller ring till 010-161 00 50. Du kan även ladda ner Walleys app alternativt besöka https://www.walley.se//.

Reklamation
Du som konsument har 3 års reklamationsrätt. Är produkten skadad eller trasig gör du en reklamationsförfrågan inom skälig tid. Reklamerar du inom två månader efter det att du märkt felet har du alltid reklamerat i rätt tid.

Du kan enkelt och smidigt göra en reklamationsförfrågan genom att registrera den här. Vill du hellre göra din reklamationsförfrågan i en av våra Stadium Outlet-butiker är du välkommen in med produkten och ett köpbevis

En bedömning av reklamationen görs utan onödigt dröjsmål senast inom 10 helgfria vardagar efter registrerad reklamationförfrågan och vid godkänd reklamation återbetalas du till samma betalsätt som användes vid beställningstillfället senast inom 7 vardagar från att vi tagit emot reklamationen.

En eventuell tvist ska lösas av antingen Allmänna Reklamationsnämnden (ARN) i Sverige eller European Commision Online Dispute Resolution (EU ODR).

ARN: https://www.arn.se/
Allmänna Reklamationsnämnden
Box 174
101 23 Stockholm

EU ODR: https://ec.europa.eu/odr

Ångerrätt
Vi tillämpar 14 dagars lagstadgad ångerrätt. Önskar du att ångra ett köp av en produkt behöver du registrera det här inom 14 dagar från uthämtningsdatum. Kostnad för retur beror på val av fraktsätt. Du har rätt att utan kostnad öppna förpackningen och kontrollera att produkten fungerar. Du som konsument är däremot ansvarig för en eventuell värdeminskning av produkten, inklusive originalförpackning, som beror på en hantering utöver vad som krävs för att fastställa produktens art, egenskap och funktion. Vid åberopande av ångerrätten sker återbetalning till samma betalsätt som valts vid orderläggningstillfället. Du som konsument har rätt till en återbetalning inom 7 vardagar från det att vi mottagit paketet. Du har inte rätt att tillämpa ångerrätten på förädlade produkter.

Om du hellre önskar skriva ut vår ångerblankett eller konsumentverkets ångerblankett och skicka den till oss så hittar du båda här nedan:
Vår ångerblankett
Konsumentverkets ångerblankett.

Retur Stadium Partner

Retur
För produkter som levereras av våra Stadium Partners erbjuder vi 30 dagars öppet köp med undantag för köp gjorda fr.o.m den 13/11 då man har öppet köp t.o.m den 14/1-2024. Produkten du returnerar ska vara oanvänd, tillhörande etiketter ska sitta kvar och eventuell originalkartong ska vara intakt. Det är inte tillåtet att tejpa eller klistra något direkt på originalkartongen så tänk på att emballera försändelsen väl. Använd den fraktetikett som medföljde paketet från respektive Stadium Partner.

För retur av produkter som levererats till ombud debiteras en returfraktkostnad om 49kr.

För retur av produkter som levererats med hempaket 119kr (skrymmande gods längre än 120cm dock max 300cm i omkrets och maxvikt 35kg) debiteras en returfraktkostnad om 119kr.

För retur av produkter som levererats som tungt och skrymmande gods (över 300cm i omkrets och/eller över 35kg) debiteras en fraktkostnad om 700-2000kr.

För outhämtade paket förbehåller vi oss rätten att debitera dig en returkostnad på 49 kr.

För exakt kostnad för just ditt paket vänligen kontakta vår Kundservice enligt nedan. Saknar du fraktetikett är du välkommen att kontakta vår Kundservice på telefonnummer 0771-399 399 eller via e-post info@stadiumoutlet.se.

Byte
I dagsläget tillämpar inte våra Stadium Partners någon bytesrätt. Önskar du en annan färg eller storlek på en produkt behöver du returnera den enligt ovan rutin och sedan lägga en ny beställning på stadiumoutlet.se.

Reklamation
Du som konsument har 3 års reklamationsrätt. Är produkten skadad eller trasig behöver en reklamationsförfrågan göras inom skälig tid, dock senast två månader från det att felet upptäckts. För att upprätta en reklamationsförfrågan behöver du kontakta Stadium Outlets Kundservice på 0771-399 399 eller info@stadiumoutlet.se. Väljer du att maila Kundservice så behövs en ordentlig beskrivning av defekten samt bild/bilder bifogas där felet/defekten framkommer tydligt.

Vid godkänd reklamation görs återbetalningen till samma betalsätt som användes vid beställningstillfället.

En eventuell tvist ska lösas av antingen Allmänna Reklamationsnämnden (ARN) i Sverige eller European Commission Online Dispute Resolution (EU ODR).

ARN: https://www.arn.se/
Allmänna Reklamationsnämnden
Box 174
101 23 Stockholm

EU ODR: https://ec.europa.eu/odr