Fynda sweatshirts och sweatpants till superpriser.

Fynda sweatshirts och sweatpants till superpriser. Se alla nyheter

Du registrerar enkelt och smidigt din retur HÄR. Innan du slutför registreringen får du välja om du vill genomföra returen i butik (kostnadsfritt), till vårt lager (49 kr) eller få returen upphämtad hemma (119 kr).

Önskar du göra ett byte registrerar du returen på ovan länk och väljer att genomföra returen i butik så hjälper kassapersonalen dig vidare. Byte till vårt lager är i dagsläget inte möjligt.


Registrera retur


Öppet köp
Stadium Outlet har 30 dagars öppet köp. Presentkort och förädlade produkter såsom monterade skidor/snowboards kan inte returneras, varken i butik eller till vårt lager. Produkt som returneras ska vara oanvänd och i eventuell originalkartong samt med etiketter kvar.

Återbetalning
Vid retur gör vi alltid återbetalningen till samma betalsätt som använts vid beställningstillfället, med undantag för Swish vid retur i butik då en återbetalning istället sker till bankkort. Du som har betalt din faktura men ändå ångrat ditt köp har ett tillgodobelopp hos Walley (tidigare Collector Bank) som i sin tur betalas ut nästkommande arbetsdag från returtillfället. Om du ångrat ditt köp innan fakturans förfallodatum kommer istället en justering av din faktura göras. Vid en delkreditering skickas det en uppdaterad faktura till dig. För frågor gällande denna hantering kontakta gärna stadium@walley.se eller ring till 010-161 00 50. Du kan även ladda ner Walleys app alternativt besöka https://www.walley.se//.

Reklamation
Du som konsument har 3 års reklamationsrätt. Är produkten skadad eller trasig gör du en reklamationsförfrågan inom skälig tid, dock senast inom två månader från att felet har upptäckts.

Du kan enkelt och smidigt göra en reklamationsförfrågan genom att registrera den här. Vill du hellre göra din reklamationsförfrågan i en av våra Stadium Outlet-butiker är du välkommen in med produkten och ett köpbevis

En bedömning av reklamationen görs utan onödigt dröjsmål senast inom 10 helgfria vardagar efter registrerad reklamationförfrågan och vid godkänd reklamation återbetalas du till samma betalsätt som användes vid beställningstillfället senast inom 7 vardagar från att vi tagit emot reklamationen.

En eventuell tvist ska lösas av antingen Allmänna Reklamationsnämnden (ARN) i Sverige eller European Commision Online Dispute Resolution (EU ODR).

ARN: https://www.arn.se/
Allmänna Reklamationsnämnden
Box 174
101 23 Stockholm

EU ODR: https://ec.europa.eu/odr

Ångerrätt
Vi tillämpar 14 dagars lagstadgad ångerrätt. Önskar du att ångra ett köp av en produkt behöver du registrera det här inom 14 dagar från uthämtningsdatum. Kostnad för retur beror på val av fraktsätt. Du har rätt att utan kostnad öppna förpackningen och kontrollera att produkten fungerar. Du som konsument är däremot ansvarig för en eventuell värdeminskning av produkten, inklusive originalförpackning, som beror på en hantering utöver vad som krävs för att fastställa produktens art, egenskap och funktion. Vid åberopande av ångerrätten sker återbetalning till samma betalsätt som valts vid orderläggningstillfället. Du som konsument har rätt till en återbetalning inom 7 vardagar från det att vi mottagit paketet. Du har inte rätt att tillämpa ångerrätten på förädlade produkter.

Om du hellre önskar skriva ut vår ångerblankett eller konsumentverkets ångerblankett och skicka den till oss så hittar du båda här nedan:
Vår ångerblankett
Konsumentverkets ångerblankett.